Okategoriserade

Hejsan Hoppsan!

God dag Bloggen 😻

Jag hade det riktigt tungt igår kan jag säga, haha. Efter att varit vaken i två dagar och avslutat sista dagen med ett möte på kvällen där det pumpades information och siffror så blev konsekvenserna att jag var heeeelt paj igår. Ville skriva men jag orkade inte ens skriva på telefonen och blogga. Var så trött, men jag vaknade iallafall tidigt igår, sen somnade jag två timmar på dagen och gick och gäspade resterande tid och längtade till att sova. Somnade vid halv 12, så idag vaknade jag halv sex utvilad – yes 💪🏼

Efter att jag ätit frukost och kollat på en film så somnade jag faktiskt på soffan vid 08.30 och sov två timmar till 🙈 Men det är svårt när man ätit, är trött och framförallt när alla djur ligger och sover så fridfullt på mig och runt mig. Alla djuren har verkligen sin egen plats i soffan och huset. Och Bagheeras plats i soffan är såhär bredvid mig… så när jag har svårt att somna eller när jag ska vila, då lägger jag mitt huvud på Bagheera och använder honom som en kudde. Men det är så underbart, jag blir väldigt lugn av Baggis, och att ligga med huvudet på honom när han andas är nästan som att bli vaggad, haha. Somnade på honom och vaknade efter två timmar på honom, hur mysigt är inte det!? Hade dock dreglat på honom och jag hade hans hår i munnen, haha…

Idag ska jag sätta fart med lite viktiga saker. Företagets prio to do lista tar liksom aldrig slut 😫 Man jobbar och jobbar men listan blir bara längre… jag ska göra lite offerter, två inköp, och så mailas det nu hela tiden fram och tillbaks mellan mig och det tyska företagets VD och ägare. Vi håller på att diskutera ett nytt avtal mellan oss, det vi har går ut i Juni, så vi ska ha ett nytt avtal för resterande tid av 2017 och 2018. Sedan lite annat fix. Men jag är fortfarande sliten, känns som en bakfylla. Men otroligt skönt att vara tillbaks i rätt rutiner igen!

Sänder er alla en kram. Hoppas ni har en fin dag, kom ihåg att ta några djupa andetag under dagen och kom ner i varv. En enkel och snabb bra Mindfulness-övning är att bara stanna upp, blunda, ta 5 djupa andetag och se dig sedan omkring. Lyssna om du kan höra 5 olika ljud, känn om du kan känna 5 olika dofter och registrera 5 olika saker runt omkring dig som du ser. Då blir du närvarande i stunden = viktig och bra återhämtning, för då är du i nuet ❤

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Translate »